<$wonen in Duitsland, huis in Duitsland, verhuizen naar Duitsland, weblog Duitsland$>

Wonen in Duitsland

Haas Maakt Herrie is een weblog over wonen in Duitsland. Wat komt er allemaal bij kijken? Wat moet je allemaal regelen als je een huis in Duitsland gaat kopen? Waar liggen stressmomenten en waar de geluksmomenten? En natuurlijk...waarom wil men verhuizen naar Duitsland en werken in Nederland? Volg het hier.....

Naam:
Locatie: Almelo, Netherlands


vrijdag, april 28, 2006

Bos pleegt politieke zelfmoord

Het fiscaal aftrekken van lijfrente is flink aan banden gelegd. Want, zo werd ons verteld, we hebben nu de levensloopregeling. Iedereen kan belastingvrij sparen om later een periode van maximaal 3 jaar vrij te nemen.

Mooi, dacht ik met vele anderen. Ga ik levenslopen. Als ik dan zorg dat het potje vol zit tegen de tijd dat ik 62 ben, kan ik dan mooi eerder stoppen met werken. Maar neeeeeeeeeee, zegt 'het sociale gezicht van de oppositie' Wouter Bos, als ík premier wordt zorg ik ervoor dat dat niet kan. Mensen moeten vóór hun 55e de levensloop opmaken.

Mijn baas ziet me aankomen. Als ik op mijn 50e zeg dat ik drie jaar op mijn krent ga zitten en dan weer vrolijk terugkom in mijn oude baan, vraagt mijin baas of ik gestoord ben geworden. En terecht!!

Wouter Bos krijgt het voor elkaar een regeling waar velen bij aanvang al sceptisch over waren, voordat hij goed en wel van start is gegaan, al compleet waardeloos te maken.

Wouter bedankt! Je hebt de stemkeuze een stuk eenvoudiger gemaakt! Eens kijken wat Maurice de Hond in de peilingen ziet.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Is het niet de hypotheekrente aftrek dan is het wel de levensloopregeling...

Wat is het toch makkelijk oppositie te voeren...

Het woord 'zielen' in "Hoe meer zielen, hoe meer vreugt" krijgt er een betekenis bij...

8:58 a.m.  
Blogger Haas said...

ha LongOne, bedankt voor de bijdrage. Je hebt helemaal gelijk. Kennen wij elkaar btw?

groet,
Haas

3:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home