<$wonen in Duitsland, huis in Duitsland, verhuizen naar Duitsland, weblog Duitsland$>

Wonen in Duitsland

Haas Maakt Herrie is een weblog over wonen in Duitsland. Wat komt er allemaal bij kijken? Wat moet je allemaal regelen als je een huis in Duitsland gaat kopen? Waar liggen stressmomenten en waar de geluksmomenten? En natuurlijk...waarom wil men verhuizen naar Duitsland en werken in Nederland? Volg het hier.....

Naam:
Locatie: Almelo, Netherlands


dinsdag, augustus 01, 2006

vlees noch vis

Ik wilde onlangs lid worden van een vegetariƫrsbond. Helaas werd ik geweigerd omdat mijn broer wel vlees eet. Toen dacht ik...weet je wat? Ik word lid van het pacifistisch genootschap. Ook niet toegelaten. Mijn oom is in dienst geweest. Nou, dan maar een Republikeins clubje. Nee hoor, mijn zusje heeft met Koninginnedag een oranje blouse gedragen.

Belachelijk? Als scholen kinderen mogen weigeren omdat hun zus wel eens in een lange broek is gesignaleerd vind ik niets meer belachelijk. Zeker niet als een Nederlandse rechter ze nog in het gelijk stelt ook. Dat de jongen tv keek was volgens de rechter geen reden om hem te weigeren, ook het feit dat hij thuis internet heeft was an sich niet voldoende. Maar dat zijn zusje wel eens een lange broek draagt, tast de school volgens hem aan in de kern van haar identiteit.

P.S. de school heeft een website.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Over fundamentalisme gesproken.....en maar klagen dat de moslims zo principeel gelovig zijn (die hebben de rechter overigens niet zo gemakkelijk mee als deze school). Ik zal eens even een paar pittige reacties op die website van die school achterlaten. Hulde voor de pacifistische, vegatarische, republikeinse Haas, dat hij deze misstand aan de kaak gesteld heeft! Alleen om dit soort redenen zou men artikel 23 in de Grondwet eens aan moeten passen!!!!

12:45 p.m.  

Een reactie posten

<< Home