<$wonen in Duitsland, huis in Duitsland, verhuizen naar Duitsland, weblog Duitsland$>

Wonen in Duitsland

Haas Maakt Herrie is een weblog over wonen in Duitsland. Wat komt er allemaal bij kijken? Wat moet je allemaal regelen als je een huis in Duitsland gaat kopen? Waar liggen stressmomenten en waar de geluksmomenten? En natuurlijk...waarom wil men verhuizen naar Duitsland en werken in Nederland? Volg het hier.....

Naam:
Locatie: Almelo, Netherlands


vrijdag, mei 12, 2006

Beleggen voor Dummies

Al een tijdje beleggen we in een 'Opkomende landen fonds'. Dit fonds belegt in India, China, Oost Europa en andere gebieden die het Westen aan het inhalen zijn.

Op de vierbaanssnelweg die India en China heet, dendert mjin fonds nu vrolijk mee, hangend achter een grote vrachtwagen. Af en toe inhalen als er een snellere langkomt en uitrusten bij een restaurant als er files worden verwacht. En met resultaat. In drie maanden tijd hebben we 13% rendement gehaald. Als je dar doortrekt naar een jaar, is dat meer dan 50%!

Dus de folders van huizen, luxe jachten en snelle sportauto's stapelen zich op in mijn brievenbus. Ik reken me rijk en zie mezelf al aan de witte stranden van Barbados liggen. Volgens mijn financieel adviseur moet ik dan wel meer inleggen dan de € 25 die nu in mijn fonds zit.