<$wonen in Duitsland, huis in Duitsland, verhuizen naar Duitsland, weblog Duitsland$>

Wonen in Duitsland

Haas Maakt Herrie is een weblog over wonen in Duitsland. Wat komt er allemaal bij kijken? Wat moet je allemaal regelen als je een huis in Duitsland gaat kopen? Waar liggen stressmomenten en waar de geluksmomenten? En natuurlijk...waarom wil men verhuizen naar Duitsland en werken in Nederland? Volg het hier.....

Naam:
Locatie: Almelo, Netherlands


zondag, juli 09, 2006

Vive le Roi, le Roi est mort


Ik ben me ervan bewust dat deze uitspraak over het algemeen andersom werd gedaan, maar niet vanavond. Op het moment dat Zidane het aandurfde, na door de halve voetbalwereld afgeschreven te zijn, een Panenka te flikken, dacht ik: Vive le Roi.

Toen hij een uurtje later de binnenkant van Materazzi's borstkas wilde bekijken, wist ik het: Le Roi est mort.

Mar de grootste domper van de avond was toch dat ik de penaltyreeks op de BBC moest kijken. Meneer Snoeks vond het nodig Materazzi af te schilderen als een lief klein kindje en Zidane als de grote boze kinderverkrachter. Op de herhaling van het incident was echter te zien dat de heren verbaal nogal in de weer waren en dat één bepaalde opmerking van onze Italiaanse vriend ervoor zorgde dat Zinedine zijn geduld verloor. Even voor de duidelijkheid: ik praat zijn actie niet goed. Als je zoiets doet in de WK finale ben je een domme lul. Maar laten we alsjeblieft niet denken dat Materazzi zo'n lieverdje is. Die reputatie heeft hij niet.....en niet voor niets.

Dus meneer Snoeks: twintig minuten doorzagen over die onschuldige Materazzi 'hem treft geen blaam', en blijven zaniken over Zidane 'als ze de finale winnen, zal de overwinning een litteken hebben', is VEEL te veel. We weten nu wel dat je je altijd aanwezige mening wilt geven, maar één keer is echt genoeg.