<$wonen in Duitsland, huis in Duitsland, verhuizen naar Duitsland, weblog Duitsland$>

Wonen in Duitsland

Haas Maakt Herrie is een weblog over wonen in Duitsland. Wat komt er allemaal bij kijken? Wat moet je allemaal regelen als je een huis in Duitsland gaat kopen? Waar liggen stressmomenten en waar de geluksmomenten? En natuurlijk...waarom wil men verhuizen naar Duitsland en werken in Nederland? Volg het hier.....

Naam:
Locatie: Almelo, Netherlands


vrijdag, augustus 18, 2006

Terug naar 40 uur

Gelukkig is het weer zover: de verkiezingsstrijd barst los. Meestal proberen partijen dan met veel (loze) beloften om kiezers te trekken. Zo niet het CDA. Die beloven de mensen met een 36-urige werkweek dat een stem op het CDA garant staat voor langer werken. Terug naar 40 uur. Zou dat erg veel stemmen trekken? Ik betwijfel het.

Buiten dat; een paar jaar geleden werd juist nog gestimuleerd dat vaders 4 dagen gaan werken om meer tijd met hun kinderen door te brengen. Dit geluid is verstomd / de kop ingedrukt. CDA zet nu in op goedkopere kinderopvang. Lees mijn briljante idee op het 'Help! Ik word vader'-weblog (zie links) over de Au Pair. Dat is een oplossing die de teruginvoering van de 40 urige werkweek een stuk draaglijker maakt.

Zou het geen alternatief zijn om minder streng om te gaan met de zondagsrust? Dan kunnen mensen die dat willen lekker werken op zondag, en gaat het gemiddelde aantal gewerkte uren per week ook weer omhoog.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dat de CDA een inhoudsloze partij is wist ik al. Dat ze de 40-urige werkweek als alternatief voor het AOW-plan van de PvdA zouden inzetten was ook te verwachten. Dat deze gezinspartij ter compensatie van de 40-urige werkweek goedkopere kinderopvang wil vind ik interessant.....wat hebben ze daar dan de afgelopen 4 jaar aan gedaan? Helaas zal goedkoper dus niet betere kinderopvang worden. Ik vermoed dat onze Christenbroeders dit willen realiseren door marktwerking (de coalitie met VVD moet koste wat kost doorgang vinden) of ze steken er zelf meer geld in (dan word je twee keer gepakt, want je betaalt belasting en je moet langer werken). Ik vraag me ook af of de kinderopvang dan kwalitatief beter wordt. Ik betwijffel het.

2:06 p.m.  
Blogger Unknown said...

ik blijf het niet zeggen.. dus nog 1x typ ik het...
Neem dan ook geen kinderen!!!

:-)

9:39 a.m.  

Een reactie posten

<< Home