<$wonen in Duitsland, huis in Duitsland, verhuizen naar Duitsland, weblog Duitsland$>

Wonen in Duitsland

Haas Maakt Herrie is een weblog over wonen in Duitsland. Wat komt er allemaal bij kijken? Wat moet je allemaal regelen als je een huis in Duitsland gaat kopen? Waar liggen stressmomenten en waar de geluksmomenten? En natuurlijk...waarom wil men verhuizen naar Duitsland en werken in Nederland? Volg het hier.....

Naam:
Locatie: Almelo, Netherlands


maandag, augustus 28, 2006

De VVD- daar kan je wat mee!

Na het CDA heeft nu ook de VVD laten zien waarmee ze de verkiezingen willen winnen. En ik moet eerlijk zeggen, de doelgroep hebben ze wel weten te bereiken.
  • De huizeneigenaren worden tevredengesteld door de hypotheekrente aftrek te behouden.
  • Voor dezelfde lui: ook een deel van de belasting op je huis wordt afgeschaft.
  • Werkende ouders zien dat Ome Gerrit Zalm de kinderopvang gratis wil maken.
  • De belastingen gaan 3% omlaag.

Dus iedereen die een koophuis heeft, een baan en een kind is de VVD dé partij. Hé.....over een tijdje ben ik dat ook. Oh nee, ik word toch geen VVD'er???

In ieder geval niet zolang die website zo rete-traag is.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja, ja, laat je niet bedotten door de VVD. Dat ze cadeaus gaan uitdelen was natuurlijk te verwachten. Maar wat ze met de ene hand weggeven, pakken ze met een andere hand terug. Neem bijvoorbeeld de bezuiging op de zorg. Wedden dat dit gecompenseerd wordt door het verhogen van ziektenkostenpremies. En dan de ww. Mocht het onverhoopt wat minder gaan met de jaarcijfers van bijvoorbeeld Ten Cate en je komt op straat te staan, dan ben je bij de VVD mooi de lul: een kortdurende ww-uitkering en daarna mag je mooi zelf je broek ophouden. Dat is dus niet leuk als je een eigen huis en kinderen hebt. Dus laat dit een eye-opener zijn.

11:23 a.m.  
Blogger Haas said...

Cadeaus in verkiezingstijd zijn als regen op vakantie: je kunt erop rekenen. En natuurlijk moet elk potje met een ander potje gevuld worden. Zolang mijn potje gevuld wordt vanuit het potje van een anders, is er niets aan de hand voor de gemiddelde kiezer...toch?
En als de VVD vindt dat ik ipv 38 (!) 19 maanden ww krijg, lijkt me dat geen probleem. In ruim anderhalf jaar moet ik toch wel iets kunnen vinden waarmee ik mijn hondjes kan voeren? Ik kan altijd nog beschuitjes gaan omkeren in de Bolletje fabrieken.

11:29 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Je klinkt al aardig ales een VVD stemmer. Het woord "Solidariteit" komt ook niet in jouw woordenboek voor!
Overigens ww-recht voor 19 maanden klinkt veel, maar een anderhalf jaar voor een leven lang werk (VVD zal op den duur toch wel gaan morrelen aan de AOW-leeftijdsgrens) is relatief gezien weinig (zeker als je weet dat WW-rechten ook aangewend wordt als je langdurig ziek bent, Wet WIA). En dan is het maar te hopen dat jouw Bolletjesfabriek niet verdwijnt naar een lage lonenland.

12:07 p.m.  
Blogger Haas said...

HoHo! Je hebt het wel over een ex-SP lid. En ik heb vast nog wel een woordenboek uit die tijd waar solidariteit wel degelijk instaat. Maar ja, eenmaal huizenbezitter en werkend in de harde commerciële wereld, komt de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek ineens wel heel erg aan in de portemonnee. Dan maak je vanzelf een wegtrekkende beweging van al te linkse ideeën. Gelukkig heeft de SP in haar partijprogramma de hypotheekrente aftrek tot 350.000 euries met rust gelaten. En dus ook dezelfde wegtrekkende beweging gemaakt richting het midden. En ik ben het er roerend mee eens dat je een villa van 3 miljoen niet van je belasting af hoeft te trekken. Tenminste, zeker totdat ik zelf een villa van 3 miljoen onder mijn provocerende bipsje heb. Dus schrijf de SP nog niet af. Ik moet het hele programma nog even doornemen dus ik kan nog niets met zekerheid zeggen. Maar je weet nooit hoe een tomaat een haas vangt.

12:13 p.m.  
Blogger Unknown said...

denken jullie aan je bloeddruk??

1:04 p.m.  

Een reactie posten

<< Home