<$wonen in Duitsland, huis in Duitsland, verhuizen naar Duitsland, weblog Duitsland$>

Wonen in Duitsland

Haas Maakt Herrie is een weblog over wonen in Duitsland. Wat komt er allemaal bij kijken? Wat moet je allemaal regelen als je een huis in Duitsland gaat kopen? Waar liggen stressmomenten en waar de geluksmomenten? En natuurlijk...waarom wil men verhuizen naar Duitsland en werken in Nederland? Volg het hier.....

Naam:
Locatie: Almelo, Netherlands


donderdag, september 14, 2006

Jomanda

Ik lijk Jomanda wel. Enkele jaren voordat de Sharia wordt ingevoerd, rapporteerde ik al over het weblog van Ahmadinejad. Als dat me geen maagden oplevert na mijn dood, weet ik het niet meer.

Maar even zonder dollen, Ome Donner heeft alleen de vinger op de zere plek van de democratie gelegd. Elke imp mag stemmen. Ook die met een IQ van 45, ook die met een hakenkruis op hun geslacht getatoeerd (of vallen die onder de vorige categorie) en dus ook mensen die de Sharia in willen voeren. En als twee-derde van de stemmers dit willen, dan gebeurt dat gewoon. Niks tegen de grondwet, want die kun je dus veranderen als je een 2/3 meerderheid hebt.

Het verbieden van partijen die dingen doen die tegen de grondwet zijn, is in een democratie dus een belachelijk voorstel. Want dan zou je nooit de grondwet aan kunnen passen. Als je tegen de grondwet bent, ben je verboden. Wat maakt dit principe anders dan alleen kunnen stemmen op de zittende macht, een dictatuur dus? Toegegeven, dat is iets extremer, maar het principe staat.

Dus: stem Haas. Als maar genoeg mensen dat doen, verander ik de grondwet.

Artikel 1: Haas heeft gelijk.
Artikel 2: als Haas geen gelijk heeft, treedt automatisch regel 1 in werking.

8 Comments:

Blogger Unknown said...

Wat doe je nu??!!!!
Beetje mijn leerlingen (die een IQ van 45 of minder hebben en soms ook echt wel meer) vergelijken met idioten en mensen met haken kruisen op hun dinges...(het is nog vroeg)

Weet je wat mij elke keer opvalt als ik naar een festival ofzo ga, dan zijn er van die amerikanen(die niet gestemd hebben of wel op de verkeerde) altijd van die spannende nummers hebben die tegen de president in gaan.
"We sing this song to let the whole world know that we don't stand behind our president, make love not war!!!" En iedereen blij, en zingen en blehhhh!!
Blehhhhhhhhhhhhh

we beginnen nu ook zo'n stom volk te worden. niet stemmen of op die ene omdat de buren dat ook doen, en uiteindelijk allemaal gillen: harry potter is slecht!!
mijn hemel....
het is toch een democratie?? dus dan wilde nederland dit toch?? en wilde amerika dat toch???

Als wij dadelijk de sharia hebben.. dan wilde we dat toch??
En als we echt op haas kunnen stemmen dan wil ik graag wat meer punten horen. kom op, kom over die brug!!
en zouden we op lijst 0 kunnen stemmen....
of zullen we maar weer op een dode gaan stemmen, omdat we zo solidair zijn???

weet je wat, ik denk er nog even over na!!

8:29 a.m.  
Blogger Haas said...

Tas, je hebt helemaal gelijk.

Maar even dit: ik wilde jouw leerlingen absoluut niet vergelijken met die mafkezen met hakenkruizen. Achter ons wonen een stuk of 15 gehandicapten en dat zijn schatten. Ik bedoelde dat die hakenkruis-types nog minder slim zijn dan mijn achterburen. Alleen zij mogen wel stemmen. Dat is een beetje jammer.

Maar inderdaad, een land krijg de regering die ze verdient in een democratie. Natuurlijk wordt er af en toe gegoocheld door de heren politici. Zo kreeg de PvdA veel meer stemmen dan de VVD bij de vorige verkiezingen. Maar CDA wilde met VVD aan de slag, dus dan wordt er wat geschoven.

Lijst 0 is een goed alternatief.

8:59 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Theoretisch gezien heeft Donner gelijk. Dus Sharia-liefhebbers, nazi's, pedopartijen staan al te trappelen nu Donner het nog eens even heel simpel aan deze gasten heeft uitgelegd. Wat wil Donner hiermee zeggen? Doorredenerend zou je kunnen stellen dat Donner de grondwet belangrijker vindt dan bepaalde universele grondrechten die mensen hebben. De genoemde partijen respecteren deze grondrechten niet (lichamelijke integriteit, geen discriminatie, gelijke rechten mannen en vrouwen).
Alleen Samir A. heeft het nog niet begrepen. Getuigen de beelden denkt hij dat de Sharia wel ingevoerd zal worden na een bloedige terroristische revolutie. Die gast had dan beter naar Donner kunnen luisteren. Dat bespaart hem een hoop ondervragingen, telefoontaps en paranoia-aanvallen.
Ik merk dat Haas ook al een beetje dictatoriale neigingen begint te krijgen (Doet me denken aan een eerdere column over de pedo-partij). Haas, sorry, maar één ding is duidelijk: JE HEBT NIET ALTIJD GELIJK!

PS: Wijd eens een column aan mijn pas overleden held Steve Irwin (misschien in combinatie met de Partij van de Dieren).

9:13 a.m.  
Blogger Haas said...

RR, als jouw statement over mijn niet-gelijkhebben correct is.....treedt automatisch artikel 1 in werking. ;-)

Idee over Steve is goed. Doen we.

9:19 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tof gozer! Ik wist wel dat je verzoekjes deed!

9:22 a.m.  
Blogger Unknown said...

ow, verzoekjes:
Muppets

10:46 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja, Tasnim, misschien doet Haas ook wel een verzoekje van jou!

2:08 p.m.  
Blogger Unknown said...

Geduld is een schone zaak.. maar het duurt wel lang!!

3:10 p.m.  

Een reactie posten

<< Home