<$wonen in Duitsland, huis in Duitsland, verhuizen naar Duitsland, weblog Duitsland$>

Wonen in Duitsland

Haas Maakt Herrie is een weblog over wonen in Duitsland. Wat komt er allemaal bij kijken? Wat moet je allemaal regelen als je een huis in Duitsland gaat kopen? Waar liggen stressmomenten en waar de geluksmomenten? En natuurlijk...waarom wil men verhuizen naar Duitsland en werken in Nederland? Volg het hier.....

Naam:
Locatie: Almelo, Netherlands


dinsdag, september 19, 2006

Sharia wereldwijd

Vanavond spreekt de president van Iran de Verenigde Naties toe. Want hij heeft een oplossing hoe de gehele wereld bestuurd kan worden. Met zijn methode worden meteen problemen als Irak, Libanon/Israel en Afghanistan aangepakt.

Ik heb de speech van Ahmadinejad kunnen bemachtigen:
'Beste VN-ers, zoals jullie weten neem ik jullie padvindersclubje al jaren niet meer serieus. Ik stel bij de dan ook voor de VN op te heffen. Ik zal de heerser van de wereld worden en de wereld regeren naar mijn goeddunken. Voordat jullie protesteren, even een mededeling van huishoudelijke aard. Ja, we hebben kernwapens. Ze liggen inmiddels in alle grote steden van de westerse wereld. Shalom!'

Dan lijkt de troonrede ineens op een vertelbeurt op de basisschool, vind je ook niet?
We houden u op de hoogte. ;-)

5 Comments:

Blogger Unknown said...

Weet je wat Kermit altijd zegt: Vertrouw in jezelf!!

9:53 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hé dat is raar. Ik heb de speech van George Bush weten te bemachtigen en die schijnt identiek te zijn. Alleen waar "westerse wereld" staat gebruikt hij "Middle East".
Trouwens ik ben ook benieuwd naar die speech van Thaksin Shinawatra (van de bananenrepubliek Thailand). Ik denk dat die zijn speech heeft moeten aanpassen. Misschien heeft Kofi zelfs een probleem. Hij moet een gat in zijn programma opvullen, want dit staatshoofd is eigen geen staatshoofd meer. Dus wat zijn zijn woorden nu nog van waarde voor deze wereld. Van machtige graaier tot president zonder land. En zou meneer Ferenc Gyurcsani er ook zijn? Of mag deze graaier/bedrieger van zijn "voetbalhooligans" het land niet uit? Eigenlijk stom van die gasten, want ze moeten weten dat iedere politicus liegt. Eigenlijk is Gyurcsani nog zo eerlijk geweest om het voor zijn landgenoten op band te zetten. Nee, dan zou hier al een ware volksopstand moeten uitbreken. Maar het is nog vrij rustig op het Plein en Binnenhof. We zijn al jaren voorgelogen door onze premier. Nu ineens blijkt alles mogelijk volgens de "goed-nieuws-show" in de troonrede en begroting. Maar niemand die daar om maalt in dit land. Het Paleis op de Dam staat er nog in ongeschonden staat bij, er zijn nog geen molotovcoktails door het raam van het Binnenhof of Catshuis gegooid. Nee, die Thai en die Hongaren hebben het dan beter begrepen! En nu we het toch over Balkenende hebben. Ben ook benieuwd naar zijn speech voor de VN. Zou die gaan over de naïeviteit waarmee minister Bot mevrouw Rice heeft geloofd of legt hij toch de schuld bij de VS dat zij "machtige bondgenoot" Nederland niet eerlijk hebben geïnformeerd over geheime gevangenissen. Zou het gaan over de veilige gevangenissen in ons land? Of over de gastvrijheid van Nederland? Zou hij vragen of andere NAVO-landen nu ook eindelijk eens iets gaan doen in Uruzghan, voordat we afstevenen op een tweede Screbrenica?
Afin het wordt een boeiende VN-avond.En Haas.....sorry dat ik wat potentieel columnmateriaal voor je neus wegkaap.

11:41 a.m.  
Blogger Haas said...

Ik heb begrepen dat de bananenboer uit Thaise-jongetjes-land zo'n zelfde soort speech wilde houden. Maar dat had hij beter eerst thuis kunnen doen.

Ik heb inmiddels een baan aangeboden gekregen als minister van communicatie en censuur in het eerste wereldkabinet Ahmadinejad. Ik twijfel nog. Salaris is goed, secundaire arbeidsvoorwaarden nogal dubieus.

3:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oh, vertel eens over die secundaire arbeidsvoorwaarden. Moet je je baard laten staan? Of moet je op een gegeven moment met een bom in een willekeurige NS-trein stappen?

10:05 a.m.  
Blogger Haas said...

Ik moet verhuizen naar een voorstad van Teheran, moet mijn mobiel inleveren, me laten besnijden, mijn vrouw van hoofddoek voorzien, de honden wegdoen, mijn abonnement op het Veronica magazine opzeggen, arabisch leren, nederlands afleren, elke dag shoarma eten, maar niet van varkensvlees natuurlijk, nog zes vrouwen nemen (dit was in principe niet zo'n probleem, maar...), zes Iraanse vrouwen welteverstaan, die ook een baard hebben laten staan op verschillende plaatsen, mijn horloge terugzetten naar 1845 en genoegen nemen met een plaatselijk salaris.

Nou, dat werd me een beetje te gek. Ik heb dus vriendelijk bedankt voor de eer. Hij zei nog iets over een fatwa....maar dat begreep ik niet helemaal.

4:30 p.m.  

Een reactie posten

<< Home