<$wonen in Duitsland, huis in Duitsland, verhuizen naar Duitsland, weblog Duitsland$>

Wonen in Duitsland

Haas Maakt Herrie is een weblog over wonen in Duitsland. Wat komt er allemaal bij kijken? Wat moet je allemaal regelen als je een huis in Duitsland gaat kopen? Waar liggen stressmomenten en waar de geluksmomenten? En natuurlijk...waarom wil men verhuizen naar Duitsland en werken in Nederland? Volg het hier.....

Naam:
Locatie: Almelo, Netherlands


vrijdag, december 22, 2006

Kerst enzo

Nou, ik ontkom er niet aan. Even een bespiegeling van het afgelopen jaar en een vooruitblik op 2007. 2006 was vooral rustig. Mijn nieuwjaarswens van vorig jaar was rust. Na een enorm hectisch 2005 was ik vooral toe aan rust. Als ik terugkijk op 2006 zijn er inderdaad niet heel veel ingrijpende dingen gebeurd. Maar toch ben ik toe aan vakantie. Hoe kan dat nou? Schijnbaar doe ik het toch niet zo goed op rust. Dus voor volgend jaar dan maar weer alles uit de kast halen. Eind maart, begin april komt de grootste verandering in mijn leven, dus over teveel rust heb ik het komende jaar niet te klagen.

Zal ik nog even iets zeggen in de trant van 'Vrede op aarde met kerst' en zulke flauwekul? Als je nu kijkt naar de grootste oorlog op aarde, 'de strijd tegen terrorisme', wordt de bron vooral gezocht in islamitische landen. Die hebben helemaal niets te schaften met kerst. Dus waarom zou er met kerst vrede op aarde zijn? Dat roepen we toch ook niet rond het suikerfeest, of het Chinees nieuwjaar?! Zo lang er mensen op aarde rondlopen, is er gesodemieter. En dat zal zo blijven tot de laatste van ons de op één na laatste heeft vermoord. De laatste leeft dan nog een vredig (maar vast niet gelukkig) leven tot hij/zij dood gaat. En dat was dan het einde van de mensheid op aarde. Voor de planeet is het dan te hopen dat een écht intelligent soort de macht overneemt. Lemmings ofzo. Die moorden zichzelf uit. Veel socialer.

Fijne kerst. Vreet je vol. Drink te veel. Kots je leeg en begin in januari opnieuw. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.