<$wonen in Duitsland, huis in Duitsland, verhuizen naar Duitsland, weblog Duitsland$>

Wonen in Duitsland

Haas Maakt Herrie is een weblog over wonen in Duitsland. Wat komt er allemaal bij kijken? Wat moet je allemaal regelen als je een huis in Duitsland gaat kopen? Waar liggen stressmomenten en waar de geluksmomenten? En natuurlijk...waarom wil men verhuizen naar Duitsland en werken in Nederland? Volg het hier.....

Naam:
Locatie: Almelo, Netherlands


vrijdag, december 29, 2006

Op leven en dood

In beginsel ben ik tegen de doodstraf, maar soms kan ik er wel begrip voor opbrengen. Ik kan me voorstellen dat de slachtoffers van Saddam hem dood willen. En aangezien bijna heel Irak slachtoffer was van dit figuur, verbaast het me ook niet dat hij van een officiele rechtbank de doodstraf heeft gekregen. Laten we de manier waarop de rechtbank tot haar oordeel is gekomen even buiten beschouwing laten....hier schijnt wel het een en ander voor verbetering vatbaar te zijn.

Maar om hem nou op te hangen.... Sorry hoor, maar is dat nou echt nodig? Volgens mij laat je daarmee zien dat je als land nog niet heel erg beschaafd bent en dat je nieuwe regering en de nieuwe rechterlijke macht dat dus ook (nog) niet zijn. Er moet toch een manier zijn om je gram te halen en toch je integriteit als mens te behouden? Ik weet dat de VS, met een enorme vinger in de pap in Irak, ook niet de beste naam hebben op het gebied van mensenrechten. Maar juist nu kun je als land laten zien dat je hier boven staat.

Jammer, gemiste kans.